Wednesday, December 15, 2010

tentang pokok yang ummu tanam.


Suatu  hari  saya  menanam  pokok  dan  menyiram  pokok  itu  apabila  7  minggu  saya  melihat  pokok  saya  sudah  besar.  Saya  sangat  gembira  .Sekarang  saya  membuat  aeksperimen  di   tepi  sebelah  kiri  rumah  saya  . Impian  saya  ingin  membuat  taman  di  tepi  rumah.Supaya  bila  pokok  saya  besar  mama  dan  abah  tak  payah  beli atau  pun  bulih  saya  sedekah   sedikit  pada  orang-orang  lain.Suatu  hari  saya  nak  pergi  siram  pokok  saya.Apabila  saya  tenguk  pokok  saya diserang  oleh ulat-ulat  yang  berwarna  putih.Saya sangat  takut  dan  geli  sudah  1  minggu  setengah  saya  melihat ulat  itu  masih  ada  tetapi   badannya   tetap  kurus  ada  yang  mati.Ibu  saya  mengambil  gambar  pokok  saya  dan  ingin  meletakkan  didalam  Blog  saya.Saya  sangat  gembira. 

No comments:

Post a Comment